Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Érdekességek

 Trabant  900

 


Az utolsó, csak rajzon létező prototípust a rendszerváltás / újraegyesítés sajnos a sárba döngölte. A Daihatsu turbós, benzines motorjával építendő, meglehetősen csúnyácska autó a rajzasztalról sosem került le, de jól mutatja, merre kereste a kiutat a zwickaui gyár legénysége.




 

 

 Trabant 610


Még ebben az évben a két NDK gyár új lehetőséget kapott, most a Skoda mellőzésével kívánták elkészíteni a KGST-autó terveit, bár az általa szállított 1100 ccm-es (és a már tervezés alatt álló 1300-as) motorokra továbbra is számítottak. A célkitűzés egy olyan autó előállítása volt, mely elöl McPherson rugóstagokkal, hátul merev tengellyel és csavarrugókkal, valamint kétkörös fékrendszerrel és váltóáramú generátorral rendelkezik. A háromajtós karosszériát Zwickauban, a négyajtósat Eisenachban gyártották volna.

 


A nyújtott tengelytávú, a 601-nél 115 kg-mal nehezebb autó tesztjei sokat ígérően alakultak, de 1974-ben ismét behúzták a kéziféket. A döntés Zwickau számára eleinte kedvezőnek tűnt, hiszen csak a Wartburgnál folyó fejlesztéseit állították le, és a teljes kapacitást a Trabant-utódra koncentrálták. Így még évekig dolgozhattak, ráadásul az eddigiektől eltérően nem hajtotta őket az elképzelhetetleül szoros határidő sem.



Az évek alatt nagyjából 20db komplett, működő prototípussal álltak elő, különböző variációkban. 



Ezen a képen is egy P610 variáns látható, valószínűleg ilyet kaphatott lencsecsevégre a szemfüles Autó-Motor olvasó 1976-ban.

 


A hosszú távú tervek 1982-re táblázták be az utód, a P610C gyártását. Ehhez képest jóval a célba érés előtt, 1979-ben ezt a projektet is befagyasztották - a Politikai Bizottság elvetette mindkét márka utódmodelljének bevezetését legalább 1985-ig. Ezzel a P610 projekt lezárult.

 Trabant 760

 


A történelem legrondább Trabantja címet valószínűleg ennek az autónak adományozhatnánk - a többivel ellentétben valahogy nem bánom, hogy nem lett széria. Engem valahogy az Unitra rádiósmagnók formavilágára emlékeztet - nem szép, de legalább csúnya.


A 760-as a 603-as fejlesztésénél szerzett tapasztalatokat kamatoztatta volna egy közös csehszlovák-német KGST-autó gyártásánál. A projekt résztvevői Mlada Boleslavban, Eisenachban és Zwickauban közös alvázon, azonos motorral (a ?koda által kifejlesztett 1100 ccm-es, 50LE-s, négyütemű) különböző karosszériaváltozatokat gyártottak volna.


A Trabant logo alatt háromajtós, ferdehátú, kombilimuzin szerű karosszéria készült volna (ebből négy darab el is készült), a Wartburg név négyajtós limuzint takart volna, a Skoda pedig a Giugiaro által tervezett karosszériába bújtatta volna a közös technikát (utóbbiak együttműködése nem volt újkeletű, már aSkoda 720 is közös munka volt)


A Wartburg limuzinja

Ugyanez Skodában, Giugiaro bódéval


A tervek szerint az autók négy független felfüggesztést, tárcsaféket kaptak volna, vadonatúj futóművet, váltót, kormányművet terveztek alájuk. A sikeres tesztek után a két NDK gyár már csak a nullszéria beindításának jóváhagyását várták, ám a NSZEP Központi Bizottsága 1973 április 3-án "A projekt még nem érett a döntésre" felkiáltással gyakorlatilag süllyesztőbe helyezte a tervet.
Mindkét oldalon csalódással fogadták a bejelentést, ismét rengeteg munka, idő és pénz veszett kárba. A ?koda persze nem hagyta ennyiben, a fenti képen látható 760-as karosszériát használták fel az 1975-ben megjelenő 
S105-120 alapjaként.